Відділ освіти Крижопільської Районної Державної Адміністрації

Забезпечення системного кваліфікованого супроводу дитини з особливими освітніми потребами.

       Питання навчання дітей з особливими освітніми потребами набуває широкої актуальності сьогодні, адже право на рівний доступ до якісної освіти за місцем проживання в умовах  закладу освіти – це право всіх дітей. Концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних демократичних ідей-усі діти є цінними й активними членами суспільства.

   Здійснення інклюзивної освіти потребує організації належного психолого-педагогічного супроводу усіх учасників освітнього процесу. У розв’язанні певних завдань у системі інклюзивного навчання вирішальну роль відіграє, насамперед, команда психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.

     03 квітня 2019 року у комунальній установі «Крижопільський районний інклюзивно-ресурсний центр» відбулося засідання команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами. Учасниками команди супроводу стали: головний спеціаліст відділу освіти молоді та спорту РДА - Ракітченко Людмила Валентинівна, фахівці комунальної установи «Крижопільський районний інклюзивно-ресурсний центр»: директор Центру - Пацай Тетяна Володимирівна, вчитель-реабілітолог - Ковінько Михайло Степанович, вчитель-дефектолог (олігофренопедагог) - Рудніцька Оксана Анатоліївна, практичні психологи - Вихристюк Мирослава Романівна та Рогаль Антоніна Вікторівна,  асистент вчителя -  Бамбута Наталія Вікторівна та бабуся дитини. Мета засідання- забезпечення ефективності освітнього процесу дитини з особливими освітніми потребами, яка здобуває освіту в умовах інклюзивного навчання у НВК «ЗНЗ І-ІІ ст.-ДНЗ» с.Куниче.

     Психолого - педагогічний супровід є досить складним процесом, який потребує тісної співпраці усіх спеціалістів, що приймають участь в  життєдіяльності дитини з особливими освітніми потребами.

   На засіданні команди супроводу обговорювалися особливості розвитку та навчально-пізнавальної діяльності дитини з особливими освітніми потребами з метою визначення ступеня психолого-педагогічної підтримки, коригування індивідуальної програми розвитку та моніторинг її виконання, визначення прогресу розвитку дитини з особливими освітніми потребами. А також вирішувалися наступні завдання:визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, що можуть бути надані в межах закладу освіти та надання цих послуг;надання методичної підтримки педагогічним працівникам закладу з організації інклюзивного навчання;моніторинг створення належних умов для інтеграції дитини з особливими освітніми потребами в освітнє середовище;консультативна робота з бабусею дитини з  особливими освітніми потребами щодо особливостей її навчання та виховання.

     У результаті засідання усіма учасниками було зроблено висновок про те, що інклюзивна освіта є значною складовою сучасної освіти, і саме завдяки її особливостям діти з особливими освітніми потребами отримують якісні освітні послуги  та мають можливість розвиватись, як повноцінні члени суспільства.

                                                                       Оксана Рудніцька, учитель-дефектолог (олігофренопедагог)

                                                             комунальної установи «Крижопільський районний

                                                             інклюзивно-ресурсний центр»

 



« повернутися до списку новин