Забезпечення системного кваліфікованого супроводу дитини з особливими освітніми потребами.
Питання навчання дітей з особливими освітніми потребами набуває широкої актуальності сьогодні, адже право на рівний доступ до якісної освіти за місцем проживання в умовах закладу освіти – це право всіх дітей. Концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних демократичних ідей-усі діти є цінними й активними членами суспільства.
Здійснення інклюзивної освіти потребує організації належного психолого-педагогічного супроводу усіх учасників освітнього процесу. У розв’язанні певних завдань у системі інклюзивного навчання вирішальну роль відіграє, насамперед, команда психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.
03 квітня 2019 року у комунальній установі «Крижопільський районний інклюзивно-ресурсний центр» відбулося засідання команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами. Учасниками команди супроводу стали: головний спеціаліст відділу освіти молоді та спорту РДА - Ракітченко Людмила Валентинівна, фахівці комунальної установи «Крижопільський районний інклюзивно-ресурсний центр»: директор Центру - Пацай Тетяна Володимирівна, вчитель-реабілітолог - Ковінько Михайло Степанович, вчитель-дефектолог (олігофренопедагог) - Рудніцька Оксана Анатоліївна, практичні психологи - Вихристюк Мирослава Романівна та Рогаль Антоніна Вікторівна, асистент вчителя - Бамбута Наталія Вікторівна та бабуся дитини. Мета засідання- забезпечення ефективності освітнього процесу дитини з особливими освітніми потребами, яка здобуває освіту в умовах інклюзивного навчання у НВК «ЗНЗ І-ІІ ст.-ДНЗ» с.Куниче.
Психолого - педагогічний супровід є досить складним процесом, який потребує тісної співпраці усіх спеціалістів, що приймають участь в життєдіяльності дитини з особливими освітніми потребами.
На засіданні команди супроводу обговорювалися особливості розвитку та навчально-пізнавальної діяльності дитини з особливими освітніми потребами з метою визначення ступеня психолого-педагогічної підтримки, коригування індивідуальної програми розвитку та моніторинг її виконання, визначення прогресу розвитку дитини з особливими освітніми потребами. А також вирішувалися наступні завдання:визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, що можуть бути надані в межах закладу освіти та надання цих послуг;надання методичної підтримки педагогічним працівникам закладу з організації інклюзивного навчання;моніторинг створення належних умов для інтеграції дитини з особливими освітніми потребами в освітнє середовище;консультативна робота з бабусею дитини з особливими освітніми потребами щодо особливостей її навчання та виховання.
У результаті засідання усіма учасниками було зроблено висновок про те, що інклюзивна освіта є значною складовою сучасної освіти, і саме завдяки її особливостям діти з особливими освітніми потребами отримують якісні освітні послуги та мають можливість розвиватись, як повноцінні члени суспільства.
Оксана Рудніцька, учитель-дефектолог (олігофренопедагог)
комунальної установи «Крижопільський районний
інклюзивно-ресурсний центр»