Відділ освіти Крижопільської Районної Державної Адміністрації

Комунальна установа «Крижопільський районний інклюзивно-ресурсний центр» + БАТЬКИ+ДІТИ = СПІВПРАЦЯ

З 

         З моторикою людини психологія пов’язує проблему походження чутливості, відчуття, думок і почуттів. Нам усім відомо, що високий рівень сформованості дрібної моторики дитячих пальчиків забезпечує достатній рівень пам’яті, мислення, уваги та готує руку до письма. Спритність рук безпосередньо пов’язана з когнітивним розвитком. Саме через руки дитина демонструє зв’язок між думкою та дією. Рука пізнає, а мозок фіксує відчуття й сприйняття, поєднуючи їх із зоровими, слуховими й нюховими в складні образи й уявлення.

   З метою покращення формування моторики у дітей з особливими освітніми потребами та обміну досвідом щодо методичних аспектів її розвитку 28 січня 2020 року у приміщенні комунальної  установи  «Крижопільський районний інклюзивно-ресурсний центр»                      (КУ КРІРЦ) відбувся районний навчально-практичний семінар для батьків дітей, які відвідують корекційно-розвиткові заняття на тему «Методичні аспекти формування моторики у контексті загального розвитку дітей з особливими освітніми потребами».

      Семінар-практикум організований та проведений фахівцями комунальної  установи  за участю лікаря фізичної та реабілітаційної медицини комунального некомерційного підприємства «Крижопільська окружна лікарня інтенсивного лікування» (КНП «Крижопільська ОЛІЛ») - Тетяни Олексіївни Турчак, директора комунальної установи «Крижопільський районний інклюзивно-ресурсний центр» - Тетяни Володимирівни Пацай, фахівців КУ КРІРЦ: вчителя-логопеда - Тетяни Володимирівни Холод, вчителя-дефектолога (олігофренопедагога) - Оксани Анатоліївни Рудніцької, практичного психолога - Антонівни Вікторівни Рогаль та вчителя-реабілітолога - Михайла Степановича Ковінька.

    Семінар розпочався із зустрічі, реєстрації та знайомства учасників. Михайло Степанович оголосив тему та ознайомив присутніх з програмою проведення семінару, виступив з темою «Вплив рухової активності та моторного розвитку на загальний розвиток дитини з особливими освітніми потребами (особливості психомоторного розвитку)».

   Метою проведення зазначеного заходу є надання психолого-педагогічної та методичної допомоги батькам у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку дітей; дотримання інтересів дитини; командний підхід; активна співпраця з батьками дитини; залучення їх до корекції розвитку дитини.

     Тетяна Олексіївна Турчак - лікар фізичної та реабілітаційної медицини КНП «Крижопільська ОЛІЛ» виступила з питанням щодо лікувально-профілактичного та оздоровчого ефекту занять фізичними вправами. Також ознайомила батьків зі специфікою роботи державного закладу «Український медичний центр реабілітації дітей з органічним ураженням нервової системи МОЗ України», який знаходиться за адресою м. Київ,                   вул. Богатирська, 30. Тетяна Олексіївна зазначила, що захворювання нервової системи частіше, ніж інша патологія, спричиняють дитячу інвалідність. Це, передусім, дитячий церебральний параліч, епілепсія та епілептичні синдроми, спадкові та дегенеративні хвороби нервової системи. Профілактичні заходи, рання діагностика, лікування та рання реабілітація можуть запобігти формуванню дитячої інвалідності та сприяти покращанню здоров`я нації. Організація і практичне впровадження в Україні сучасної системи перинатальних центрів та медико-соціальної реабілітації дітей стає пріоритетним напрямком у вирішенні цієї проблеми. У даному Центрі надають висококваліфіковану консультативно-діагностичну та лікувально-реабілітаційну допомогу дітям з будь-якого регіону.

 У ході семінару були також розглянуті такі питання:

  • Психолого-педагогічні аспекти впливу дрібної моторики на розвиток когнітивної сфери та інтелектуальних здібностей дитини з особливими освітніми потребами (Антоніна Вікторівна Рогаль - практичний психолог КУ КРІРЦ та Оксана Анатоліївна Рудніцька - вчитель-дефектолог (олігофренопедагог) КУ КРІРЦ). Фахівцями запропоновано командні ігри для розвитку дрібної і загальної моторики та пізнавальних процесів у дітей.
  • Кінезіологія, як засіб розвитку мовлення дітей з особливими освітніми потребами (Холод Т.В.  - вчитель-логопед КУ КРІРЦ), яка показала батькам надзвичайно цікаві вправи на розвиток моторики у дітей, які вони можуть виконувати разом із дітьми з великим задоволенням для їхнього розвитку. Звернула увагу на те, що логоритмічні рухливі ігри та фізичні вправи у поєднанні з мовленням сприяють удосконаленню загальної моторики та мовленнєвому розвитку. Розвиваючи дрібну моторику і активізуючи тим самим відповідні відділи мозку, можемо активізувати і сусідні зони, що відповідають за мовлення людини. Діти, у яких краще розвинені дрібні рухи рук, мають більш розвинений мозок. Тому, важливим завдання є розвиток дрібної та загальної моторики у дітей.

      Директор Центру Тетяна Володимирівна Пацай зазначила, що органами місцевого самоврядування з 2018 року розпочато утворення  інклюзивно-ресурсних центрів з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.

     За оперативними даними в регіонах України створено 561 інклюзивно-ресурсний центр, у Вінницькій області  - 36 ІРЦ. У нашому районі 28 серпня 2018 року утворена комунальна установа «Крижопільський районний інклюзивно-ресурсний центр» як юридична особа. 

    Батьки на семінарі-практикумі змогли отримати відповіді на хвилюючі їх актуальні запитання, взяти участь у виконання вправ, після чого оглянули кабінети комунальної установи «Крижопільський районний інклюзивно-ресурсний центр».

     І на завершення хотілося б процитувати слова В.О. Сухомлинського «Чим більше впевненості в рухах дитячої руки, тим виразніша мова дитини, чим більше майстерності в дитячій руці, тим дитина розумніша. Розум дитини перебуває на кінчиках її пальців».

   Командний підхід та співпраця фахівців комунальної установи «Крижопільський районний інклюзивно-ресурсний центр» з батьками, які виховують дітей з особливими освітніми потребами гарантують в результаті розвиток дитини.

 

Директор комунальної установи «Крижопільський

районний  інклюзивно - ресурсний центр»                           Тетяна ПАЦАЙ



« повернутися до списку новин