Відділ освіти Крижопільської Районної Державної Адміністрації

Мовленнєва готовність дошкільника до навчання у школі

     Мовленнєва готовність являє собою правильну звуковимову всіх звуків рідної мови, навички словотворення і граматично правильного оформлення висловлювань, вміння зв’язно розповідати і переказувати. Дитина повинна володіти елементарними навчальними навиками: виробляти звуковий аналіз слова, знаходити перший і останній звук у слові, називати по порядку всі звуки в слові, ділити слова на склади, визначати кількість звуків і складів у слові.

     З метою ознайомлення з ігровими вправами для дітей та обміну досвідом між батьками і педагогами щодо засвоєння дітьми складової структури слова 25 лютого 2020 року у приміщенні комунальної установи «Крижопільський районний інклюзивно-ресурсний центр» (КУ КРІРЦ) відбувся районний семінар-практикум для педагогів закладів дошкільної освіти, батьків дітей, які відвідують корекційно-розвиткові заняття та фахівців КУ КРІРЦ на тему «Складова структура слова в системі формування мовлення».

     Вчитель-логопед КУ КРІРЦ - Тетяна Володимирівна Холод детально розповіла про мовленнєві і немовленнєві механізми, що лежать в основі формування складової структури слова. На початковому етапі навчання важливо використовувати вправи, спрямовані на розвиток уявлень про схему власного тіла та вироблення умінь відтворювати послідовність загальних рухів та дій. Ігри з формування відчуття ритму навчають не просто слухати, а прислуховуватися, порівнювати й оцінювати звуки за силою удару. Лише такий підхід надасть змогу засвоїти правильну вимову різних за будовою слів.

    Під час семінару батьки та педагоги активно працювали за допомогою дидактичних матеріалів,  вправ та завдань, які самі виконували, отримавши таким чином правильний досвід комплексного підходу формування складової структури слова у дітей.

    Директор Центру - Тетяна Володимирівна Пацай звернулася до батьків та педагогів з словами подяки за активну участь у семінарі, а фахівцям - за підготовку та проведення цікавого всім потрібного заходу та актуального питання. Також зазначила, що мовлення дитини формується на прикладі мовлення рідних та близьких їй людей. Мовленнєві недоліки, що з’являються в дитинстві, з великими труднощами переборюються в шкільні роки. Саме тому важливо, щоб у родині та закладах дошкільної освіти були створені умови для формування мовлення дитини. Тетяна Володимирівна закликала дорослих втручатися у процес формування дитячого мовлення, зменшити час у користуванні дітьми технічних новинок. Натомість батькам більше читати дітям дитячі художні твори (казки, вірші та інше) та спілкуватися.

     Отже, дорослі повинні прагнути до того, щоб забезпечити правильний мовленнєвий розвиток дитини, починаючи вже з перших місяців її життя. Правильне мовлення допомагає дошкільнику встановлювати контакти з іншими дітьми, вільно передавати свої думки і побажання, сприяє успішному навчанні у школі.

Вчитель-логопед комунальної установи «Крижопільський

 районний  інклюзивно - ресурсний центр»                                        Тетяна ХОЛОД



« повернутися до списку новин